Info
aaf old photo

AAF - American Air Filter

A rebranding project with a clear objective: to bring the brand into line with what is now a reality for many companies that use .eus as a domain. PUNTUEUS is an active, brave brand, expert in technology and cybersecurity. A contemporary domain manager that wants to reach many more audiences, companies and environments. It is much more and for much more. PUNTUEUS is much more and for much more, and we needed to tell it through a new visual identity and narrative that would better connect with itself and with the world.

Welcome to a new way of being and communicating in the domain sector.

aaf_collage

And not only that, we opened the door even wider through a clear value proposition, which would help us to reach more people, to include many more, with a phrase that evokes what everyone wants it to evoke, understanding that identity can be felt in different ways but expressed in only one, through PUNTUEUS.

"Zure espresio digitala" was a claim that also fulfilled a very important requirement for a brand that seeks to expand and reach more people, to function in the other languages in which its target audience communicates.

Tras una fase de exploración y concreción de plataforma de marca, concretamos un nuevo naming que nos ayudaría a trasladar mejor nuestra propuesta de valor y personalidad. Ese nombre fue AIVY, un juego de letras que hacer referencia al origen (American) y al futuro, uno más verde, tomando prestado el nombre de una de las plantas más purificadores que existen en el planeta, la hiedra (IVY)

ivana djudic unsplash 2rdc_qgwwm4
aaf_space
aaf_logohiedra 1
aaf_space

And not only that, we opened the door even wider through a clear value proposition, which would help us to reach more people, to include many more, with a phrase that evokes what everyone wants it to evoke, understanding that identity can be felt in different ways but expressed in only one, through PUNTUEUS.

"Zure espresio digitala" was a claim that also fulfilled a very important requirement for a brand that seeks to expand and reach more people, to function in the other languages in which its target audience communicates.

aaf_catalogos

Una de las máximas del briefing del cliente era romper con el registro habitual del sector y sus competidores. A la tipografía original, a un mayor uso del color rojo y a una maquetación donde primaría el menos es más, le añadimos un estilo fotógráfico bien definido.

g aleksandr yv_da unsplash ledogorov jjy
ze gasparotto paulo unsplash gereanomiz8
coetsee unsplash stephen n6phg0ec5w0
ales krivec s6bb_ucafxo unsplash

Imágenes relacionadas con el mundo del aire, sus formas y sus efectos donde prevalece un estilo étereo, atemporal y limpio (como el aire al ser filtrado) se une a imágenes de entornos naturales y verdes donde ubicamos nuestras máquinas.

Mientras que el polvo, protagonista de ese aire que filtramos, encuentra su metáfora en la arena de los desiertos.

ncb50hjk unsplash jason wong pq

A la conclusión de la nueva identidad visual y narrativa de la AIVY, le sucedió una campaña de lanzamiento en dos etapas, con un registro narrativo fresco y con ritmo, y gráficas que jugarían con la metáfora y la creatividad para trasladar a la marca a un mundo sugerente y llamativo.

aaf_posts1
aaf_posts2
aaf_brochure

Un proyecto objetivamente pequeño que ha terminado siendo enorme en sentido y significancia. Por su fuerza disruptora dentro de la compañía, por haber renovado la ilusión de su equipo, y por haber sido capaz de abrir una nueva etapa a nivel global.

Aivy ha supuesto un primer paso hacia un futuro más verde, más innovador…pero sobre todo, infinitamente prometedor para American Air Filter.

aaf_fondoslid